Het kamp

Corona maatregels voor kamp

1. Zieke leden en leiding blijven thuis!
Wie ziek is of in de vijf dagen voor het kamp symptomen heeft – hoesten, verstopte neus, koorts, diarree, keelpijn, moeilijk ademen – blijft verplicht thuis.

Experts hebben een lijst opgesteld met risicogroepen, die vind je hier terug
 
Behoort je kind tot een van die risicogroepen? Dan heeft het de toestemming en een attest van een dokter nodig om mee op kamp te mogen. We rekenen op u, als ouder, om dat in orde te brengen.
 
We weten dat dit strikt is, maar het is zeer belangrijk. We rekenen dus op u om dit goed op te volgen en op uw eerlijkheid. Het is de verantwoordelijkheid van jullie als ouders om je kind(eren) gezond en wel mee op kamp te sturen.  Het is in ieders belang, ook in die van uw kind.
 
 
2. Wat als iemand ziek wordt op kamp?
 
Als er tijdens het kamp iemand ziek wordt, volgen we het stappenplan dat door de jeugdsector en de overheid opgesteld is. Zieke leden moeten zo snel mogelijk worden opgehaald. We willen dus vragen om tijdens het kamp beschikbaar te zijn om, indien nodig, uw kind te komen halen. Bekijk zeker het stappenplan voor u uw ziek kind komt halen tijdens het kamp. (link stappenplan)
 
3. Op kamp in contactbubbels
We delen onze Chirogroep op in 4 bubbels van maximaal 50 deelnemers. Zo’n bubbel bestaat uit zowel leden als leiding. Binnen die bubbels mag er normaal gespeeld, geslapen en gegeten worden. Tussen de verschillende bubbels is er zo weinig mogelijk contact. We eten, slapen en wassen ons op aparte momenten en reinigen contactoppervlakken tussendoor. We voorzien voldoende afstand en als het niet anders kan, dragen we mondmaskers. Handen wassen en andere hygiëne blijven belangrijk. We maken dus een soort minikampjes in ons kamp.
 
Zo zullen onze bubbels eruitzien:
Bubbel 1: Sloebers en Speelclub
Bubbel 2: Rakwi’s en Tito’s
Bubbel 3: Keti’s en Aspi’s 
Bubbel 4: Kookploeg
 
OPGELET:
Het kan zijn dat broers en/of zussen niet in dezelfde bubbel terechtkomen omdat ze bij hun leeftijdsgenoten ingedeeld worden. Ze zullen dan tijdens het kamp ook weinig direct contact met elkaar kunnen hebben. Voorzie dus voldoende eigen spullen per kind. Shampoo en tandpasta delen is bijvoorbeeld niet toegelaten.
 
 
4. Extra hygiënemaatregelen

We voorzien extra hygiënemaatregelen en ook materiaal daarvoor: zeep, reinigingsproducten, alcoholgel, handschoenen, …
We vragen om voor je kind de volgende zaken mee te geven:
2 mondmaskers: nodig voor contact met mensen van buiten de eigen bubbel, bv. openbaar vervoer en trektocht. Daarbij moeten alle leden vanaf Rakwi verplicht een mondmasker dragen tijdens de busrit. Vergeet dus zeker niet om er één bij te hebben bij vertrek!
Papieren zakdoeken (geen stoffen zakdoeken!)
Eventueel handegel
 
5. aangepaste uren
5.1 Het afgeven van de valiezen gebeurt dit jaar in 3 shiften.
         18.00 uur – 18.45 uur: Sloebers en Speelclub
         18.45 uur – 19.30 uur: Rakwi’s en Tito’s
       19.30 uur – 20.15 uur: Keti’s en Aspi’s
We vragen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden. Als broers en/of zussen in verschillende bubbels zitten, vragen wij dat beide valiezen worden afgegeven tijdens de shift van het jongste kind. Liefst worden de valiezen maar door 1 persoon gebracht, zo vermijden we een te grote samenkomst. Volgens de maatregelen die nog gelden in de samenleving moeten zowel wij als jullie een mondmasker dragen. 
 
5.2 De bus
Dit jaar spreken we af om 13:00 uur op het Dorpsplein in Tielt. Hier vertrekken we in 2 bussen. 1 bubbel per bus. Op die manier kunnen we allemaal samen vertrekken, maar met voldoende afstand tussen de bubbels. Ook hier gelden uiteraard al de afstandsregels tussen de bubbels, dus vragen wij dat eens uw kind bij de rest van de bubbel staat, hij/zij daar ook blijft en niet meer in contact komt met u. Liefst komen enkel de ouders de kinderen brengen, zodat het ook hier een niet te grote samenkomst wordt.
Opgelet: De Rakwi’s en de Tito’s moeten een mondmasker dragen tijdens de busrit naar het kamp, vergeet deze dus niet mee te nemen!
 
5.3 Het ophalen van jullie kinderen op de kampplaats zal ook in shiften gebeuren.
 
18.00u – 19.00u: Sloebers en Speelclub
19.00u – 20.00u: Rakwi’s en Tito’s
Ook hier vragen we de uren van de shiften te volgen. Broers en/of zussen in verschillende bubbels worden opgehaald tijdens de shift van het jongste kind. Opnieuw gelden de regels van de samenleving en vragen we jullie kinderen te komen ophalen met een mondmasker. Als het mogelijk is vragen we dat er maar 1 iemand uit de auto stapt, zo beperken we opnieuw de contacten.
 
We doen er alles aan om dit kamp, ondanks de extra maatregelen, voor iedereen zo fijn mogelijk te maken. Maar toch vinden we het aangewezen dat je je zoon/dochter al meegeeft dat het kamp er toch enigszins anders gaat uitzien. Zeker wat betreft het contact met broers/zussen uit andere bubbels.
 
Vragen of opmerkingen?
Heb je vragen, opmerkingen, …? Laat het ons dan weten:
info@chirojevati.be
Telefoon: 0477/93.81.27
Je kan alles nog eens nalezen op onze website. Hou de komende weken ook zeker onze FB-pagina en website in de gaten. 
 
 
 
 

algemene kamp informatie

Beste ouders en leden,

Het kamp komt er weer aan! Dit jaar trekken we van 13 juli tot 20 juli (voor de oudsten van 11 tot 21 juli) met z’n allen naar Poperinge. hier vind je het kampboekje terug! Is uw kind nog niet zeker of het mee op kamp wil of zijn er andere problemen? Dan kunt u via het volgen de formulier een videogesprek aanvragen. Dan kunt nu al uw vragen kwijt aan de leiding van uw kind.

De inschrijvingen zijn open tot en met 16 juni. !!! Na 16 juni kan er geen enkel lid meer worden ingeschreven !!! Wij gaan op basis van de inschrijvingen van voor 16 juni de bubbels creëren. Het is daarom organisatorisch niet mogelijk om nog extra inschrijvingen bij te voegen achteraf .

  • Het kamp gaat door van 13 tot 20 juli!
  • 11 juli breng je de valiezen binnen (samen met een pot choco/confituur/wc-papier, keukenhanddoek en de medische fiche verdere info volgt in het kampboekje)
    De correcte uren komen later nog online. Deze zullen ingedeeld worden per bubbel om alles veilig te laten verlopen
  • 20 juli komen de ouders van de sloebers, speelclub, rakwi’s en tito’s hun kinderen halen op de kampplaats (!!!). De juiste uren voor elke bubbel komen nog online.
  • De keti’s en aspi’s blijven samen met de leiding opruimen tot 21 juli en vertrekken ’s middags met de bus terug naar huis.

Een kamp is helaas verbonden met enkele kosten. Daarom vragen we om het bedrag dat voor u van toepassing is, over te schrijven naar BE37 7343 9312 3528 met mededeling: naam (of namen) + groep. Gelieve het bedrag te storten én je in te schrijven vóór 13 juni.

Voor het eerste kind van een gezin dat meegaat op kamp, vragen we € 155, voor het tweede kind wordt dat € 145. Voor een derde, vierde,… kind bedraagt de prijs nog € 135. Voor keti’s en aspiranten vragen we nog € 30 extra omdat zij al vroeger vertrekken.

Een voorbeeld: een keti en rakwi gaan mee op kamp. Dan betaal je voor de keti € 155 + € 30 (voorkamp) en voor de rakwi € 145. Dat maakt samen € 330.

Je bent pas helemaal ingeschreven wanneer de betaling verricht is en de inschrijving online gebeurde. Dat is zeer belangrijk, hierna is uw kind immers pas verzekerd.

Wij hebben er alvast zin in!!!

Groetjes de leiding van Chiro Jevati

PS. Is het inschrijvingsbedrag voor jou een drempel? Mogelijk komt jouw ziekenfonds tussen bij een deelname aan jeugdkampen. Als dat niet volstaat, laat zeker iets weten aan onze groepsleiding (Joren, Jasmijn of Maureen) en dan zoeken zij samen met jullie naar een oplossing

video gesprek link: https://forms.gle/8yHRjAsooD812i9E8